Mike Krasňanský bude jazdiť MX-5 Cup

Mike Krasňanský bude jazdiť MX-5 Cup

Drahomir Osvald / 09.01.2018

Mike po halových a vonkajších motokárach prestupuješ na preteky áut, budeš jazdiť MX-5 Cup.
MX-5 Cupu som fandil už od začiatku. Som totiž osobného presvedčenia, že Status Quo slovenského okruhového motoršportu potrebuje cupové preteky ako soľ. Na obšírny výklad tu nie je priestor, ale mám na mysli fakty ako: dostupnosť, transparentnosť, dôvera, ale aj pokora. Nositeľ myšlienky Roland Sikhart môže byť priekopníkom, prajme si prílev záujemcov o okruhový motoršport. Či už ako jazdcov, ale aj záujemcov v obchodných súvislostiach a v neposlednom rade divákov.

Budeš jazdcom tímu LSR Racing.
Áno, bolo to pragmatické rozhodnutie. Michaela Dorčiková ma atraktívny hrudník a okrem toho LSR Racing Team sú celkovo dvojnásobní  víťazi MX-5 Cupu. Nie, úspech nie je náhoda. Lukáš Koník nie je len blázon do motoršportu, ale aj skvelý pretekár a technicky zručný konštruktér. Simonov prínos je štruktúrovaný spôsob myslenia a hlavne jeho tvorivosť. Má smerodajný podiel na skutočnosti, že sa na Slovensku jazdia oficiálne majstrovstvá v halových motokárach. Vďaka tvorivosti a túžbe po inovácii v slovenskom motoršporte je spolutvorcom pripravovaného projektu profesionálneho kartingového centra.

Pretekal si už niekedy v autách?
Nie, bude to premiéra, ale aby to nebola kompletná blamáž, tak si prinášam 15-ročné skúsenosti z halových a vonkajších motokár. Predpokladám, že jazdecký inštinkt nebude iný ako v motokáre, no na začiatku bude druhoradý. Na princípe motokár sa musím najprv naučiť cítiť podvozok v súlade s vlastnosťami motora. Jednoducho povedané, dokázať s týmto autom rýchle jazdiť! Až odtiaľto sa budeme môcť baviť o jazdeckom inštinkte a súťaživom pretekaní. Zaujímavým dodatkom budú spätné zrkadlá, tie som v motokáre nemal. Pohľad na dianie vzadu dáva celému jazdeniu dodatočne dramatický rozmer, napr. defenzívna stopa.

Aké máš ciele na prvú sezónu?
Ciele som si nikdy neurčoval, nevyhovuje to mojej náture. Nerobil som to ani v halových motokárach, ani keď som jazdil Rotax v zóne strednej a východnej Európy, ktorú som bezmála vyhral, nebyť toho nešťastia s predným kolesom. Rozumiem pretekárskym súvislostiam, považujem sa za solídneho SOFTPOWER jazdca. Moje ambície definuje fakt, že milujem motoršport, všetko ostané bude takpovediac logicky rezultát. Motoršport ma napĺňa nie len športovo ale predovšetkým spoločensky.

comments powered by Disqus
Q-SERVICE Motointegrator Racing shop